lördag 1 maj 2010

Helvete också!

Då var det sant!
Imorrse ringde jag till min egna spanska mobil, var av någon svarade med turkist eller arabisk musik i bakgrunden och la på på en gång igen....

Min Spanska mobil har till slut blivit stulen. Jag har länge hört vänner prata om hur lätt det är att få saker stulna och att någon till och med blivit kvinhotade. Men Hej! Det har till och med hänt mig att någon har sprungit fram till mig ock försökt rycka mobilen ur min hand. Men jag var envis och bestämde att den här mobilen skulle få följa med mig hela vägen på resan. Men tyvär så gjorde den inte det.
Det som iriterar mest e inte att den var dyr (skäp bara 19 E), eller att jag känner mig kränkt eller räddare för tjuvar. Det som riktigt svider är att jag skulle ha den för att planera min födelsedag och nu förlorade jag jätte många av mina kontakter!!!
Det blir helt enkelt bara massa extra jobb för mig!!!

Så här gick det till:
Jag var ute med min nya svenska kompis från uppsala när jag kom på att jag behövde ta ut pengar! Jag hade på mig min rödmönstrade ryggsäck för att kunna lägga ner mina varma kläder i. kl 03.00 - Jag tog upp mobilen skickade ett medelande och sen la ner den i yttre facket (som är litet och lätt att öppna) - Jag tänkte mig inte för. Jag sprang runt och hittade en bankomat. Och sen rusade jag till klubben och började dansa. Vid ett tillfälle runt ca kl 04.00 kollade jag till min ryggsäck och då var min mobil borta och FACKET VA ÖPPET! Jag sa till tjejen i baren att om de hittade något så var det min,,, hon sa kom tillbaka nästa vecka. Jag funderar på att inte göra det.

Allt det här påminnde mig om att jag måste göra en polisanmäla på min camera. Undra om jag kan göra på mobilen samtidigt!!! Vi för se. Jag gör det i så fall på Måndag!

Kramar alla /// Fram spanien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar